Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0523106   English using ict!/Anglès amb l'ús de les TIC
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   52AO English using ict!/Anglès amb l'ús de les TIC
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   Cada vegada és més necessari el domini de l'anglès, no només pels mestres i professors d’anglès, sinó per la resta, per a poder fer les classes d’altres matèries amb aquesta llengua.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/052-english-using-ict/
  
Objectius   Objectiu principal:
Aprendre a incorporar i utilitzar recursos TIC a l’aula per fomentar la competència lingüística en anglès dels alumnes.

Objectius específics
Reflexionar sobre els beneficis que aporten les TIC a l’aula i a l’aprenentatge de la llengua anglesa.
Conèixer eines 2.0 per potenciar l’aprenentatge de llengua estrangera.
Dissenyar activitats per fomentar la competència oral i escrita en anglès amb eines digitals.
Aprendre a crear un repositori virtual.
Aprendre a fer servir unes eines col·laboratives.
  
Continguts   L’activitat està enfocada per tal que cada docent creï i dissenyi activitats didàctiques que s’adeqüin al seu context amb l’ús d’eines digitals atractives i motivadores pels alumnes. La llengua vehicular de l’activitat serà l’anglès.

Tema 1: English and ICT (Introduction)
- Coneixements previs sobre eines digitals.
- Reflexió sobre els beneficis de les TIC a l’aula d’anglès.

Tema 2 Bookmarking tool
Introducció de l’eina Symbaloo.
Creació d’un espai web amb enllaços personalitzats.
Possibilitats didàctiques de Symbaloo.

Tema 3 Design your avatar
Creació d’un avatar amb l’eina VOKI.
Possibilitats didàctiques de l’ús de VOKI.
Competència oral i escrita en anglès amb l’ús d’aquesta eina.

Tema 4 Virtual and collaborative board.
Introducció i funcionament del tauler col·laboratiu Padlet.
Creació d’un tauler col·laboratiu Padlet
Activitats d’ensenyament i aprenentatge amb l’ús d’aquesta eina.

Tema 5: Designing tool
Instruccions d’ús de l’eina CANVA.
Creació d’un disseny amb CANVA.
Proposta d’activitats amb aquesta eina a l’aula.
L’activitat està enfocada per tal que cada docent creï i dissenyi activitats didàctiques que s’adeqüin al seu context amb l’ús d’eines digitals atractives i motivadores pels alumnes. La llengua vehicular de l’activitat serà l’anglès.

Tema 1: English and ICT (Introduction)
- Coneixements previs sobre eines digitals.
- Reflexió sobre els beneficis de les TIC a l’aula d’anglès.

Tema 2 Bookmarking tool
Introducció de l’eina Symbaloo.
Creació d’un espai web amb enllaços personalitzats.
Possibilitats didàctiques de Symbaloo.

Tema 3 Design your avatar
Creació d’un avatar amb l’eina VOKI.
Possibilitats didàctiques de l’ús de VOKI.
Competència oral i escrita en anglès amb l’ús d’aquesta eina.

Tema 4 Virtual and collaborative board.
Introducció i funcionament del tauler col·laboratiu Padlet.
Creació d’un tauler col·laboratiu Padlet
Activitats d’ensenyament i aprenentatge amb l’ús d’aquesta eina.

Tema 5: Designing tool
Instruccions d’ús de l’eina CANVA.
Creació d’un disseny amb CANVA.
Proposta d’activitats amb aquesta eina a l’aula.
  
Formador/a   Laura Bassas Xirgu
  
Avaluació   L’activitat està estructurada en cinc mòduls i a cada mòdul s’haurà de realitzar dues tasques. Una tasca dirigida al coneixement i ús de l’eina digital, i l’altre al disseny d’una activitat didàctica. Així, els alumnes quan finalitzin el curs disposaran d’activitats pràctiques per dur a terme a l’aula amb cada eina digital.
Les activitats d’avaluació seran:
Participació en debats i fòrums proposats en els diferents mòduls.
Realització d’un repositori virtual.
Creació d’un avatar.
Disseny d’un tauler virtual.
Producció d’un disseny visual.
Proposta d’activitats didàctiques coherents i que fomentin la competència lingüística.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori.
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).